pradi
 

















 
 
 
 
 Popieiaus Benedikto XVI inia 46-osios Pasaulins maldos u paaukimus dienos proga (2009 05 03)
 
 


BENEDIKTAS XVI

inia 46-osios Pasaulins maldos u paaukimus dienos proga

2009 m. gegus 3 d. , IV Velyk sekmadienis



Gerbiami broliai vyskupai ir kunigai!
Brangs broliai ir seserys!

Artjant Pasaulinei maldos u paaukimus kunigyst bei pavstj gyvenim dienai, kuri bus veniama 2009 m. gegus 3-ij, ketvirtj Velyk sekmadien, vis Dievo taut noriau pakviesti apmstyti tem: Pasitikjimas Dievo iniciatyva ir mogaus atsakas. Banyioje nuolatos aidi Jzaus raginimas mokiniams: „Melskite pjties eiminink, kad atsist darbinink savo pjt“ (Mt 9, 38). Melskite! Primygtinis Viepaties kvietimas aikiai parodo, kad malda u paaukimus turi bti nenutrkstama ir kupina pasitikjimo. Tiktai gaivinama maldos, krikioni bendruomen tikrai gali „su didesniu tikjimu bei viltimi kliautis Dievo iniciatyva“ (Posinodinis apatalikasis paraginimas Sacramentum caritatis).

Paaukimas kunigyst ir pavstj gyvenim – ypatinga Dievo dovana, sitraukianti didj meils ir iganymo plan, kur Dievas yra numats kiekvienam mogui ir visai monijai. Apatalas Paulius, kur dutkstantj jo gimimo metini proga ypatingu bdu prisimename iais Pauliaus metais, Laike efezieiams rao: „Garb Dievui, ms Viepaties Jzaus Kristaus Tvui, kuris palaimino mus Kristuje visokeriopa dvasine palaima danguje, mus isirinkdamas jame prie pasaulio sukrim, kad btume venti ir nesutepti jo akivaizdoje“ (Ef 1, 3–4). Visuotiniame paaukime ventum isiskiria ypatinga Dievo iniciatyva, kuria jis isirenka kai kuriuos artimiau sekti savo Snumi Jzumi Kristumi ir bti ypatingais savo tarnais bei liudytojais. Dievikasis Mokytojas asmenikai paauk apatalus, „kad jie bt kartu su juo ir kad galt sisti juos skelbti odio ir jie turt gali ivarinti demonus“ (Mk 3, 14–15); ie savo ruotu savo br trauk kitus mokinius, itikimus bendradarbius misij tarnyboje. Taip imtmei tkmje, atsiliepdami Viepaties paaukim ir paklusdami Šventosios Dvasios veikimui, Banyioje visik Evangelijos tarnyb stojo nesuskaiiuojama gausyb kunig ir pavstj asmen. Net ir tada, kai kai kuriuose ems regionuose pastebimas nerim keliantis kunig stygius ir Banyios keli lydi sunkumai bei klitys, mus palaiko neijudinamas tikrumas, kad Viepats j istorijos takais patikimai veda iki galutins Dievo karalysts atbaigos. Vadovaudamasis savo nesuvokiamais gailestingosios meils planais, jis laisvai pasirenka kiekvienos kultros ir visokio amiaus mones bei pakvieia juos sekti paskui save.

Todl pirmutin ms pareiga yra i dievikosios iniciatyvos kylant kvietim nepaliaujama malda ilaikyti gyv eimose ir parapijose, sjdiuose ir apatalavimo srityje veikianiose organizacijose, vienuolikosiose bendruomense ir visose vyskupijos gyvenimo struktrose. Turime melsti, kad visa Dievo tauta vis labiau pasitikt Dievu, bdama sitikinusi, jog „pjties eimininkas“ ir toliau kai kuriuos kvieia savanorikai paskirti savo gyvenim artimesniam bendradarbiavimui su juo iganymo darbe. Nordamas atsakingai ir kupinas sitikinimo atsiliepti, paauktasis privalo dmiai klausytis ir imintingai skirti, dosniai ir noriai pritarti dievikajam planui, rimtai gilintis tai, kas susij su paaukimu kunigyst ir vienuolikj gyvenim. Katalik Banyios katekizme pagrstai primenama, kad laisva Dievo iniciatyva reikalauja laisvo mogaus atsako, teigiamo atsako, kuriuo visada suponuojamas pritarimas Dievo kiekvienam mogui numatytam planui bei dalyvavimas jame, atsako, kuriuo atsiliepiama Viepaties meils iniciatyv ir kuris paauktajam tampa saistaniu moraliniu reikalavimu, dkingumo kupinu Dievo auktinimu ir visiku bendradarbiavimu su Dievu, gyvendinaniu istorijoje savo plan (plg. 2062).

Kontempliuodami Eucharistijos slpin, ikiliausiai ireikiant laisv dovan, vienatinio Snaus Asmeniu Tvo dovanot dl moni iganymo, ir visik bei klusn Kristaus pasirengim iki dugno igerti Dievo valios „taur“ (plg. Mt 26, 39), geriau suprantame, kaip pasitikjimas Dievo iniciatyva formuoja ir verting padaro mogaus atsak. Eucharistijoje, tobuloje dovanoje, kuria gyvendinamas meils planas pasauliui atpirkti, Jzus laisva valia paaukoja save dl monijos iganymo. „Banyia, – ra mano garbingasis pirmtakas Jonas Paulius II, – gavo Eucharistij i savo Viepaties Kristaus ne kaip koki nors dovan – kad ir labai brangi – tarp kit, bet kaip tobuliausi dovan, nes dovana yra jis pats, jo asmuo ventojoje mogystje ir jo iganomasis darbas“ (Enciklika Ecclesia de Eucharistia, 11).

gyvendinti iganomj slpin per visus amius iki Viepaties lovingojo sugrimo skirta kunigams, kurie kaip tik eucharistiniame Kristuje gali irti ikilj pavyzd „paaukimo dialogo“ tarp Tvo laisvos iniciatyvos ir Kristaus pasitikjimo kupino atsako. Šveniant Eucharistij, pats Kristus veikia tuos, kuriuos isirinko savo tarnais; jis juos palaiko, idant j atsakas pltotsi pasitikjimo ir dkingumo matmeniu, isklaidaniu visoki baim – net ir tada, kai imama labiau jausti savo silpnum (plg. Rom 8, 26–30) arba kai aplinka tampa iurktesn dl nesupratingumo ar net persekiojimo (plg. Rom 8, 35–39).

Suvokimas, kad esame Kristaus meils igelbti, tikintiesiems bei pirmiausia kunigams ugdomas kiekvien ventj Mii, turi skatinti pasitikint atiduoti save Kristui, atidavusiam u mus visus savo gyvyb. Tad tikti Viepat ir priimti jo dovan reikia dkinga irdimi jam save patikti ir pritarti jo iganomajam planui. Kai tai atsitinka, „paauktasis“ noriai visk palieka ir leidiasi dievikojo Mokytojo mokykl; tada prasideda vaisingas Dievo ir mogaus dialogas, slpiningas susitikimas tarp meils Viepaio, kuris kvieia, ir laisvs mogaus, kuris jam kupinas meils atsiliepia, irdyje girddamas Jzaus odius: „Ne js mane isirinkote, bet a jus isirinkau ir paskyriau, kad eitumte, duotumte vaisi ir js vaisiai ilikt“ (Jn 15, 16).

Ši dievikosios iniciatyvos ir mogikojo atsako meils sampyna stabiu bdu gldi ir paaukime pavstj gyvenim. Vatikano II Susirinkimas primena: „Evangeliniai Dievui pavstojo skaistumo, neturto ir klusnumo patarimai, pagrsti Viepaties odiu ir pavyzdiu, rekomenduoti apatal, Banyios Tv, mokytoj bei ganytoj, yra dievika dovana, kuri Banyia i savo Viepaties prim ir jo malone nesiliauja j puoseljusi“ (Konstitucija Lumen gentium, 43). Ir ia Jzus yra ikiliausias tobulo ir pasitikjimo kupino pritarimo Tvo valiai pavyzdys, kur velgti privalo kiekvienas pavstojo gyvenimo narys. Jo traukiami, nuo pirmj krikionybs ami daugyb vyr ir moter atsisak eimos, nuosavybs, mediagini turt ir visko, ko mogus gali trokti, idant didiadvasikai sekt paskui Krist ir bekompromisikai gyvent Evangelija, tapusia jiems radikalaus ventumo mokykla. Ir iandien daug kas engia iuo reikliu evangelinio tobulumo keliu bei savo paaukim gyvendina duodami adus laikytis evangelini patarim. Ši ms broli ir seser kontempliatyvaus gyvenimo vienuolynuose bei apatalikojo gyvenimo institutuose ir kongregacijose liudijimas primena Dievo tautai „Dievo karalysts slpin, jau veikiant istorijoje, taiau galutinai bsiant atbaigt danguje“ (Posinodinis apatalikasis paraginimas Vita consecrata, 1).

Niekas negali laikyti, kad jis yra vertas imtis kunigikosios tarnybos. Niekas negali leistis Dievui pavstj gyvenim kliaudamasis vien mogikosiomis jgomis. Pravartu dar kart pabrti, jog mogaus atsakas dievikj kvietim suvokiant, kad iniciatyvos msi Dievas ir kad jis iki galo gyvendina savo iganomj plan, visada reikiasi ne baimingu apskaiiavimu, bdingu tingiam tarnui, i baims ukasusiam em jam patikt talent (plg. Mt 25, 14–30), bet noriu Viepaties kvietimo primimu, kaip padar Petras, kuris nesvyruodamas patikjo jo odiais ir i naujo umet tinklus, nors jau vis nakt buvo darbavsis ir nieko nepagavs (plg. Lk 5, 5). N kiek nesumenkstant asmeninei atsakomybei, mogaus laisvas atsakas Dievui Šventosios Dvasios veikimu taip tampa „bendra atsakomybe“, atsakomybe Kristuje ir su Kristumi, virsta bendryste su Kristumi, padaraniu mus gebanius duoti gausi vaisi (plg. Jn 15, 5).

Pavyzdinis mogikasis atsakas, kupinas pasitikjimo Dievo iniciatyva, yra dosnus ir tobulas Mergels i Nazareto „amen“, itartas nuolankiai ir rytingai pritariant Aukiausiojo planams, apie kuriuos jai prane dangikasis pasiuntinys (plg. Lk 1, 38). Noriai itardama „taip“, ji tapo Dievo Motina, ms Iganytojo Motina. Š pirmutin „fiat“ Marijai vliau teko ne syk kartoti iki pat Jzaus nukryiavimo, kai ji, pasak evangelisto Jono, stovjo „prie kryiaus“ ir dalijosi savo nekaltojo Snaus baisiu skausmu. Ir btent kabdamas ant kryiaus, mirtantis Jzus dovanojo j mums kaip motin, o mus jai patikjo kaip vaikus (plg. Jn 19, 26–27), padar j ypa kunig ir pavstj asmen motina. Jai noriau patikti visus, jauianius Viepaties kvietim leistis kunigikojo ar pavstojo gyvenimo keliu.

Brangs biiuliai, nenuleiskite rank sunkum ir abejoni akivaizdoje, pasitikkite Dievu ir itikimai sekite paskui Krist ir tada tapsite liudytojais diaugsmo, tryktanio i artimo susivienijimo su juo. Sekdami pavyzdiu Mergels Marijos, kuri palaiminta vadina visos kartos, nes ji patikjo (plg. Lk 1, 48), visomis dvasinmis igalmis stenkits gyvendinti dangikojo Tvo iganomj plan, isaugodami savo irdyje gebjim stebtis ir garbinti t, kuris turi gali padaryti „didi dalyk“, nes jo vardas ventas (plg. ten pat 1, 49).

Vatikanas, 2009 m. sausio 20 d.

BENEDICTUS PP XVI


 
 
   
 
     
1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalik interneto tarnyba, info@kit.lt
 
  pradi